17.4.13

Mutability. What Landscape Are You Just Now?

Si on ouvrait les gens on trouverait des paysages. Moi si on m'ouvrait on trouverait des plages.

Agnès Varda


When you see reflection in water, do you recognize the water in you?






































1 Roni Horn, Still Water
Installation view, Castello di Rivoli, Turin, 2000
2, Roni Horn, Still Water(The River Thames for Example),
 1999,© Roni Horn
3,4,5 Cy Twombly, Miramare By the sea, Gaeta 2005
6,7, 8 Jefferson Hayman, A collection of seascapes








Water takes on so many appearances, the self is constantly moving and changing... What are you reflecting today? What landscape is in you just now? And what weather? 






2 comments:

  1. "J'ai toujours eu l'impression de vivre en haute mer, menacé, au coeur d'un bonheur royal."A. Camus (dernière phrase de l'Eté")
    Je comprends avec Rony Horn pourquoi je m'abîme si souvent dans le miroir de l'eau.

    ReplyDelete
  2. Encore une fois, vous faîtes mouche! Merci de me faire découvrir La mer au plus près et de réchauffer les eaux glaciales de Roni Horn par les eaux solaires d'Albert Camus.

    ReplyDelete